Jag mår inte bra..

Tror att jag håller på att bil sjuk.. har ont i halsen och i öronen.

Jag vet att min upptatering inte har varit så bra på sistonde. Men att blogga har inte vart det första som jag har tänkt på att göra på sistonde. Varenda år när hösten och vintern kommer blir jag liksom alldeles seg och deprimerad. Jag har ingen kontroll över mitt temprament, jag skriker på allt och alla, blir jätte lätt irriterad och förbannad över små saker. Antingen är jag jätte glad eller jätte arg. Det finns liksom inget mellanting. Jag orkar inte göra någoting och sen är jag jämt trött. Spelar ingen roll om jag har legat i min säng och sovit hela dagen, jag är fortfarande trött sen när jag tvingar mig själv att gå upp. Man kan säga att jag är en vår och sommar människa. Jag hatar vintern! det är kallt och man måste ha på sig en tjock jacka för att inte frysa som sabbar hela outfiten, sen när äckelsnön smälter blir det slask och blött överallt och det ligger stora vattenpölar överallt på gatorna och så blir man blöt om skorna! när jag är färdigutbildad frisör som jag tror kan ta några år eftersom att dom har ändrat på utbildningen hellet och hållet. Jävligt onödigt! jag förstår inte varför man kan göra så. Stackars dom som går sista året och sen kommer det helt plötsigt nya regler halvvägs in i terminen att man måste gå som lärling ett år efter att man har gått ut gymnasiet. Kunde inte den nya reglen påverkat 95:orna som ska börja till hösten nästa år istället för oss som redaan går frisörutildningen just nu. Vad ska vi leva på för pengar under den tiden som vi är lärlingar, studiebedraget är 1050 kr i månaden och dom pengarna går åt nu.. och sen kommer vi inte ens få nått studiebidrag när vi slutar skolan. vi hade föreläsning på skolan förut om den här nya reglen. Då nämnde hon som föreläste någonting om pengar och lön men jag kommer inte ihåg vad hon sa. Jag förstod inte så mycket men alla var välldigt upprörda och tyckte att det var välldigt onödigt!

Lite bilder från helgen när vi var hos sara i min klass!

nu är jag brunett!

















tack för kvällen tjejer!

PUSS O KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0